دسته‌بندی نشده

چرم دلتا چیست؟ چرا چرم دلتا گران است؟

روکش صندلی یک از ملزومات مهم در خودرو است. امروزه اگرچه بسیاری از خودروها از جمله خودرو شاهین به صورت پیش فرض از روکش چرمی برای صندلی بهره می‌برد اما افراد زیادی ترجیح می‌دهند برای حفظ سلامت صندلی خود، روکش دیگری روی روکش اصلی خودرو خود نصب کنند.

روکش‌های صندلی موجود در بازار کشور عموما از دو جنس چرمی و پارچه‌ای تولید می‌شوند که طبیعتا مدل‌های چرمی جذابیت بیشتری دارند. اما از آنجایی که چرم طبیعی بسیار گران است؛ در خودروهای اقتصادی هیچ گاه روکش‌هایی با چرم طبیعی تولید نمی‌شود و عمده روکش‌های تولید شده از جنس چرم مصنوعی هستند.

انواع چرم‌های مصنوعی

اما چرم مصنوعی هم مانند هر کالای دیگری جنس خوب و بد دارد. از چرم مصنوعی 008 گرفته تا چرم‌های مصنوعی خارجی PU و چرم جذاب دلتا! همانطور که می‌دانید یکی از مشکلات اصلی روکش صندلی‌های چرمی، تعرق بدن در ارتباط با چرم است چراکه چرم در فصل تابستان گرما را به خود جذب کرده و در فصل زمستان هم سرما را. اما میزان این جذب گرما و سرما به جنس چرم بسیار وابسته است و چرم‌های متفاوت درصد متفاوتی از سرما و گرما را به خود جذب می‌کنند.

در میان چرم‌های مصنوعی چرم دلتا بهترین جنس چرم از نظر میزان مقاومت بوده و همچنین کم‌ترین میزان حساسیت به گرما و سرما را دارد بطوری که چرم دلتا را به عنوان چرم ضدتعرق در بازار می‌شناسند. طبیعتی است که هیچ ماده‌ای ضد تعرق نبوده چرا که پوست بدن در تماس با اجسام، تعرق می‌کند اما چرم دلتا به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد کم‌ترین میزان تعرق را به بدن وارد می‌کند.

پس شما هم اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که با تعرق روکش صندلی خصوصا در فصل گرم سال مشکل دارید پیشنهاد ما استفاده از روکش صندلی‌هایی با جنس چرم دلتا است. اما این موضوع باعث شده است که شرکت‌های مختلفی به دروغ روکش صندلی‌های خود را با چرم دلتا معرفی کنند چراکه اختلاف قیمت چرم‌های معمولی و دلتا بسیار زیاد است. لذا در هنگام خرید حتما توجه داشته باشید که چرم مورد نظر واقعا چرم دلتا باشد.

نحوه تشخیص چرم دلتا

تشخیص چرم دلتا از سایر چرم‌های مصنوعی کار پیچیده‌‌ای است. اگرچه می‌توان در زمان استفاده از روکش متوجه میزان تعرق بدن شد اما این مستلزم آن است که روکش را خریداری کنید و روی خودرو نصب کنید. کارشناسان این حوزه می‌توانند تفاوت چرم دلتا و سایر چرم‌ها را از روی بافت، شکل و جنس کار تشخیص دهند اما مصرف کننده نهایی تنها راهکاری که دارد دیدن رول اصلی چرم مصنوعی و خواندن مشخصات درج شده روی چرم یا اعتماد به فروشنده است.

چه روکش صندلی‌هایی از چرم دلتا استفاده می‌کنند؟

تعداد بسیار زیادی از برندهای تولید کننده روکش در بازار کشور وجود دارد و طبیعی است که نمی‌توان همه این شرکت‌ها را سرکشی کرد و از جنس محصولات آن‌ها مطمئن شد اما طبق تحقیقات انجام شده در بین شرکت‌های تولیدی که به صورت سری دوزی، اقدام به تولید روکش صندلی می‌کنند؛ روکش صندلی جلوه حضرتی و روکش صندلی مارال دو برندی هستند که از جنس چرم دلتا در محصولات خود استفاده می‌کنند. اما متاسفانه خصوصا در روکش صندلی حضرتی شاهد برندهای تقلبی زیادی هستیم که به اسم حضرتی اقدام به تولید روکش صندلی می‌کنند. اگر به دنبال روکش صندلی خوب برای خودرو خودتان هستید که از چرم مطمئن دلتا استفاده کرده باشد، روکش صندلی شاهین جلوه حضرتی را از دست ندهید. این روکش به صورت مستقیم از تامین کننده تهیه و بدون واسطه به فروش می‌رسد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *