ویدیو

راهنمای تعمیر جک آرام بند و آرام بازشو داشبورد شاهین

خودرو شاهین در بخش داشبورد داخل کابین شامل یک عدد جک می شود که وظیفه آن باز شدن و بسته شدن تدریجی داشبورد است که این کار به جلوگیری از آسیب به ضامن ها و خار داشبورد در زمان باز کردن یا بستن آن می‌شود. اما این جک به دلیل ماهیت بادی که دارد سریعا خراب می شود و کارایی خود را از دست می دهد و حتی روی بعضی از خودرو ها از ابتدا خراب است.

جک داشبورد شاهین متاسفانه روی همه خودروها وجود ندارد و شاهد هستیم که در بعضی از خودروهای خارج شده از خط تولید اصلا این جک روی خودرو قرار داده نشده است. در این ویدیو ابتدا به نحوه تشخیص وجود یا عدم وجود جک میپردازیم و سپس روش حل مشکل و تعمیر آن را با هم مرور می‌کنیم.

جک آرام بند داشبورد شاهین از نوع بادی است و به همین دلیل در بخش داخلی و سیلندر آن هیچ گونه روغن تحت فشاری وجود ندارد. بلکه این جک به کمک مکانیزم فشار باد و فشار سیلندر و پیستون عمل می‌کند که در این ویدیو به شرح کامل نحوه تعمیر این جک پرداخته ایم.

نکته مهم: از فشرده کردن زیاد سیلندر به طوری که جک با فشار بسیار زیاد دست باز و بسته شود جدا خودداری کنید چرا که در این حالت به ضامن داشبورد فشار وارد خواهد شد و ضامن داشبورد خواهد شکست. محکم شدن سیلندر در حدی که جک با اندکی فشار دست باز و بسته شود کافی است.

7 فکر در مورد “ راهنمای تعمیر جک آرام بند و آرام بازشو داشبورد شاهین

  1. علی گفت:

    سلام
    این جک توی بازار نیست؟؟

    1. سلام
      نه متاسفانه به رغم جستجوهای فراوان موفق به پیدا کردن این جک در بازار نشدیم!

      1. مهرداد مولائی گفت:

        سلام شنیدم جک داشبورت برلیانس بهش میخوره

        1. سلام
          متاسفانه تا حالا تست نکردیم ولی مشکل اصلی اینه که حتی اگر جک برلیانس هم بهش بخوره انقدر قطعات این خودرو در ایران نایاب شده که اگر باشه قیمتش خیلی بالا خواهد بود.

  2. مهدی گفت:

    سلام این جک موجود کنین

  3. پیمان گفت:

    سلام. هنوز کسی جایگزینی واسه این جک پیدا نکرده؟ ماشین من از روز اول نداشت اینو (مدل 1402) داشبورد رو که باز میکنی تالاپی میفته پایین

  4. msepahbod گفت:

    باسلام
    حداقل در لیست قطعات قرار دهید تا با انتخاب آن و فعال کردن گزینه مرا خبر بکن . پیامک موجود شدنش بیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *