آموزش خودرو شاهین

روشن کردن شاهین بدون باتری کیلس | استارت اضطراری

خالی شدن باتری ریموت کیلس شما اتفاقی است که ممکن است رخ دهد و غیر قابل پیشگیری است. اما سوال اصلی این است، اگر باتری ریموت تمام شود و دسترسی به باتری برای تعویض نداشته باشید، چگونه می توان خودرو شاهین را روشن کرد؟

خودرو شاهین در نسخه دستی و اتومات از فناوری کیلس استارت یا استارت بدون سوئیچ بهره می‌برد. فناوری کیلس استارت به راننده اجازه می‌دهد که بدون نیاز به استفاده از سوییچ وارد خودرو شده و خودرو خود را خاموش و روشن کند. پیش از این در مقاله دیگری به نام عمل نکردن ریموت شاهین و قفل شدن درب‌های خودرو به صورت مفصل به موضوع نحوه عملکرد کیلس استارت و نحوه باز کردن درب خودرو در شرایط اضطراری پرداختیم.

در این مقاله به موضوع جذاب دیگری خواهیم پرداخت: اگر باتری کیلس استارت شما تمام شده باشد یا کیلس استارت به دلیل ضربه فیزیکی و… قادر به ارسال امواج نباشد، چگونه می‌توان خودرو شاهین را روشن کرد؟

در پاسخ به این سوال باید به نحوه عملکرد این سیستم بپردازیم. فناوری کیلس استارت از دو طیف امواج کوتاه برد و بلند برد استفاده می‌کند که امواج بلند برد برای بازکردن درب خودرو در زمانی که کیلس در جیب شماست یا از راه دور در حال باز کردن درب خودرو هستید استفاده میشود اما امواج کوتاه برد دقیقا فناوری است که در این شرایط به کمک شما خواهد آمد.

سیستم کیلس استارت شما از یک کد کامپیوتری تشکیل شده است که این کد در درون ریموت شما مخفی شده است و به همین دلیل برای روشن شدن خودرو یا ورود به آن باید حتما ریموت همراه شما باشد. این کد توسط انرژی تامین شده به کمک باتری و امواج بلند برد به برد مرکزی منتقل شده و درب خودرو باز می‌شود. اما اگر باتری ریموت شما تمام شود همچنان هم شما می‌توانید خودرو شاهین خودتان را روشن کنید. برای این کار کافی است:

  1. درب خودرو را به کمک سوئیچ مخفی در انتهای ریموت باز کنید. در بخش انتهایی ریموت یک تیغه سوییچ قرار داشته که قادر است درب سمت راننده را باز کنید.
  2. پس از ورود به خودرو سوییچ کیلس خودرو شاهین خود را به دکمه کیلس استارت خودرو بچسبانید و سپس با گرفتن کلاچ، اقدام به استارت زدن بکنید.

کیلس استارت شاهین مجهز به امواج کوتاه برد همانند فناوری شبیه به NFC است که شما با چسباندن ریموت کنترل خودرو خودتان به دکمه استارت، این امواج قابل تشخیص بوده و کامپیوتر مرکزی این ریموت را تشخیص داده و به شما اجازه روشن کردن خودرو را می‌دهد.

این فناوری جزئی از موارد ضروری در تمام خودروهای کیلس استارت بوده و در نتیجه در تمام خودروهایی که از این فناوری استفاده می‌کنند شما قادر به انجام این کار هستید. فقط ممکن است در خودروهای مختلف محل دریافت امواج کوتاه برد الزاما روی دکمه کیلس استارت نباشد که در این صورت باید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *