لوازم یدکی شاهین

طلق چراغ یا مه شکن عقب شاهین

خودرو شاهین با عرضه در سال 1400، تحولی در گروه خودرو سازی سایپا ایجاد کرد و امروزه شاهد هستیم که این محصول به عنوان پرچمدار سایپا به تمام استانداردهای 85 گانه خودرو مجهز شده است. خودرو شاهین هم همچون بسیاری از خودروهای دیگر داخلی، قطعات متعددی را شامل شده که بخش قابل توجهی از آن‌ها تولید شرکت کروز یا همان کروز پلاس است.

شاهین در بخش عقب خود ظاهر بسیار شیکی داشته و شاهد دو عدد چراغ خطر روی گل گیر و دو مثلثی کوچک روی درب صندوق هستیم که همگی از تولیدات شرکت کروز است. از سوی دیگر در بین فضای دیفیوزر و سپر عقب؛ دو مه شکن بزرگ وجود دارد که نه تنها به زیبایی این خودرو کمک کرده است بلکه در هوای مه آلود و مکان هایی که نور کافی نیست به ایمنی سرنشینان کمک می‌کند.

کاربرد مه شکن عقب خودرو چیست؟

همانطور که میدانید هر خودرویی شامل حداقل 2 چراغ خطر می شود که باید نور مناسبی برای هشدار به دیگران در زمان ترمز زدن داشته باشد و این روزها در خودروهای مدرن شاهد چراغ خطر سوم هم هستیم که در مرکز شیشه نصب شده و هشدار به دیگران را نشان می‌دهد. اما همانطو که می‌دانید میزان نور چراغ خطر باید در حد استانداردی باشد که باعث آزار و اذیت سایر رانندگان خصوصا در زمان رانندگی در شهر نباشد. اما تصور کنید که میزان نور این چراغ ها در زمان مه گرفتگی یا طوفان شن کافی نیست و لازم است چراغ پرنورتری برای هشدار دادن به سایر رانندگان وجود داشته باشد که این وظیفه دقیقا بر عهده مه شکن عقب خودرو است که در شاهین هم وجود دارد.

مه شکن عقب که با چراغ هشدار زرد رنگ در صفحه کیلومتر روشن می‌شود فقط باید در شرایط خاص مانند مه گرفتگی یا طوفان شن روشن شود چراکه روشن کردن آن در شرایط عادی و در شهر، باعث ناراحتی سایر رانندگان خواهد شد.

مه شکن عقب شاهین تولید چه شرکتی است؟

مه شکن های عقب خودرو شاهین مانند چراغ های اصلی و بسیاری دیگر از قطعات سایپا شاهین؛ تولید شرکت کروز پلاس است که یکی از دلایل کیفیت بالای این قطعه تولیدکننده آن است. اما همانطور که تجربه نشان داده است، مه شکن های شاهین از برند کروز بسیار هم گران است.

شکستگی مه شکن عقب شاهین در زمان تصادف با سپر عقب

قیمت و خرید طلق مه شکن عقب شاهین

مه شکن عقب خودرو شاهین یک ضعف بزرگ دارد آن هم موقعیت قرارگیری آن است که بسیار در معرض خطر بوده و با یک تصادف ساده و کوچک دچار شکستگی می شود. در عموم موارد در زمان بروز تصادفات طلق مه شکن شکسته خواهد شد و خود چراغ سالم می‌ماند.

همانطور که پیش تر ذکر شد، مه شکن عقب شاهین تولید شرکت کروز است و کروز هم طبق تجربه لوازم یدکی و مصرفی محصولات خود را عرضه نمی‌کند. در خصوص مه شکن عقب شاهین هم دقیقا همینطور است و تا کنون کروز شیشه مه شکن عقب این خودرو را عرضه نکرده است و اگر شما به دلیل تصادف یا هر مورد دیگری شیشه مه شکن عقب خودرو شاهین خودتان شکست باید این قطعه را به صورت کامل تعویض کنید که هزینه تعویض این محصول حدود 2 میلیون تومان به ازای هر مه شکن سمت چپ یا راست است و برای تعویض مه شکن عقب شاهین لازم است که سپر عقب خودرو به صورت کامل باز شود که هزینه تعویض آن نیز حدود 500 هزار تومان است.

البته در صورت شکستگی ریز یا ترک برداشتن شیشه می‌توانید به چراغ ساز مراجعه کنید. چراغ ساز ماهر میتواند طلق مه شکن شما را تا حد خوبی ترمیم کند.

چگونه از شکستگی مه شکن عقب شاهین جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از شکستن مه شکن عقب شاهین فقط با مراقبت و جلوگیری از برخورد ضربه به سپر عقب قابل انجام است که تقریبا کاری غیر ممکن است. اما با توجه به حساس بودن این قطعه و شکستگی بالای‌ آن ما محصولی برای محافظت از طلق مه شکن عقب شاهین تولید کرده ایم. این محصول برچسب ژله ای محافظ مه شکن عقب شاهین است که از یک پوشش سیلیکونی یا ژلاتینی تولید شده است. این محصول هیچ گونه رنگ یا طرحی نداشته و فقط با پوشش نرمی که دارد در زمان برخورد ضربه را جذب کرده و مانع از برخورد مستقیم ضربه به مه شکن خواهد شد. این محصول می‌تواند از مه شکن عقب شاهین در برابر ضربات کوچک مراقبت کرده و از شکستن طلق مه شکن جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *